L’Escola Adhara és l’escola de formació en el lleure i el voluntariat de Lleure Jordi Turull. La trajectòria i anys d’experiència amb Colònies Jordi Turull va ser la llavor que va motivar a l’Escola Pia de Catalunya a impulsar l’Escola Adhara. Inicialment va començar oferint cursos de monitors/es en el lleure, però amb el temps s’han anat desenvolupant altres formacions per públics diferents. Tanmateix, Adhara actualment aglutina tota l’activitat en el lleure i projectes educatius que es fan des de Lleure Jordi Turull amb relació laboral.

Escola de lleure

L’Escola Adhara està reconeguda com a Escola d’Educadors/es en el lleure infantil i juvenil per la Direcció de Joventut de Catalunya des de l’11 de febrer de 2008. El seu número de registre és el 43. 

Com a escola de lleure, anualment organitzem cursos de monitors/es i directors/es en el lleure infantil i juvenil. En el cas d’Adhara, les arrels amb el lleure des del voluntariat, impregnen el tarannà de l’escola i l’enfocament dels continguts, malgrat que el curs és genèric i, per tant, es tracta l’educació en el lleure des de la seva diversitat. 

Els cursos en format residencial també són una de les nostres prioritats, ja que entenem l’estada a una casa de colònies com un component més d’aprenentatge pels alumnes que cursen la formació en el lleure.

Escola de voluntariat

L’Escola Adhara està reconeguda com a Escola de Voluntariat dins el Pla de Formació de l’Associacionisme i el Voluntariat de Catalunya gestionat per la Direcció General d’Acció Cívica i Comunitària, des del 22 de desembre de 2009. El seu número de registre és el 42.

Per la vinculació a l’educació d’infants i joves dins l’Escola Pia, l’escola està especialitzada en els cursos d’iniciació al voluntariat, amb l’objectiu d’introduir als joves d’entre 16 i 18 anys a la realitat del voluntariat. 

A part, al ser escola de lleure, també impulsem cursos d’iniciació al voluntariat per l’àmbit del lleure, per a joves que encara no tenen els 18 anys i volen formar-se com a premonitors/es.

Metodologia

La metodologia del lleure és la que impregna totes les formacions i tallers que portem a terme a l’Escola Adhara.

En especial podem destacar les següents característiques:

  • Participació de l’alumnat: creiem que l’aprenentatge quan l’alumne/a té un rol actiu és molt més significatiu. Així doncs, les sessions combinen explicacions teòriques amb activitats, casos pràctics, dinàmiques,…. 
  • Treball cooperatiu: aprendre entre iguals és també una base de la nostra metodologia. Portar a terme petits reptes, projectes, activitats,…en grup per tal que tothom pugui aportar el seu coneixement i experiència per enriquir l’aprenentatge del grup.
  • El grup en cercle: la disposició del grup a la formació també és important. Per això, promovem el cercle com a base de l’aprenentatge en què tots els participants es veuen, permetent així el diàleg i la conversa, com a base de l’aprenentatge.
  • Treball personal: a part del grup, també és important que cadascú dediqui temps a prendre consciència de l’aprenentatge fet. De manera que les formacions també incorporen dinàmiques de treball individual i personal.  

SUMMEM

Els cursos de monitors/es de lleure estan dissenyats des de la metodologia d’aprenentatge SUMMEM de l’Escola Pia. De manera que el treball dels continguts i competències estan dissenyats seguint un Itinerari d’aprenentatge que neix de la pregunta “Com influeix el lleure a la vida d’una persona?”. Aquesta pregunta dona lloc a tres seqüències didàctiques que van treballant el currículum del curs oficial de monitors/es.

Claustre

Per portar a terme les formacions i projectes educatius comptem amb diferents col·laboradors/es que, en funció de la seva expertesa, col·laboren amb l’escola a un o altre projecte. 

La selecció dels professionals la portem a terme a través d’entrevistes i, en alguns casos, processos de selecció grupals que permeten posar en pràctica les diferents competències a valorar. Concretament, comptem amb persones amb capacitat comunicativa, d’aprenentatge i millora contínua, de gestió de conflictes i presa de decisions, de treball en equip i lideratge. 

Una de les característiques que més valorem en els nostres equips és la seva experiència prèvia en l’àmbit del lleure i, en la mesura del possible, en el món del voluntariat. Per tal que tota aquella vivència i trajectòria en l’àmbit del lleure la puguin traslladar en el tarannà de les accions que imparteixen. 

Vols treballar amb nosaltres?

A la pàgina Equip hi trobaràs el llistat d’ofertes de feina en actiu.