MONITOR/A DE LLEURE

El Curs de monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara l’alumnat per intervenir de manera educativa en activitats de lleure infantil i juvenil, i que el capacita per organitzar, dinamitzar i avaluar activitats de lleure infantil i juvenil en el marc de la programació general d’una organització, aplicant les tècniques específiques d’animació grupal, incidint explícitament en l’educació en valors i atenent les mesures bàsiques de seguretat i prevenció de riscos.

Monitors

TITULACIÓ

Carnet i diploma de Monitor/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil de la Direcció General de Joventut

DESTINATARIS

  • Majors de 18 anys (requisit per inscriure’s).
  • Monitors/es en actiu.
  • Persones interessades en conèixer el món de l’educació en el lleure.

ESTRUCTURA FORMATIVA

El curs consta de quatre mòduls dels quals tres són formatius i un de pràctiques. Els diferents mòduls fan referència als que s’estableixen en el certificat de professionalitat de Dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil.

Etapa teòrica (150h)

  • 100 hores presencials distribuïdes en sessions a l’aula durant les quals es donarà la major part del curs*.
  • 25 hores de treball on-line que complementen les classes presencials.
  • 25h memòria teòrico-pràctica +info

*Cal assistir a un 85% de les hores presencials i les faltes d’assistència s’han de justificar.

Etapa pràctica (160h) +info

L’alumnat disposa d’un termini màxim de 2 anys per finalitzar la formació, a comptar des del dia que s’inicia el curs.

MÒDULS FORMATIUS

El curs consta dels següents mòduls formatius que són els mateixos que s’estableixen en el certificat de professionalitat de Dinamització d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil.

  • Mòdul 1866. Activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil (60h)
  • Mòdul 1867. Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil (30h)
  • Mòdul 1868. Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure (60h)
  • Mòdul 0270. Mòdul de pràctiques de dinamització d’activitats de lleure (160h)

METODOLOGIA SUMMEM

Els cursos de monitors/es de lleure estan dissenyats des de la metodologia d’aprenentatge SUMMEM de l’Escola Pia. De manera que el treball dels continguts i competències estan dissenyats seguint un Itinerari d’aprenentatge que neix de la pregunta “Com influeix el lleure a la vida d’una persona?”. Aquesta pregunta dona lloc a tres seqüències didàctiques que van treballant el currículum del curs oficial de monitors/es.

summem

AVALUACIÓ

Des de l’escola Adhara l’avaluació està pensada com un procés continu d’assoliment de competències. Considerem que l’alumnat està en disposició d’obtenir el títol de monitor/a quan demostri que reuneix les aptituds i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per esdevenir monitor/a de lleure. Per aquesta condició ha de complir el següents punts:

  • Haver obtingut una qualificació d’APTE en ambdues etapes del curs. La part lectiva s’avaluarà competencialment a través d’una rúbrica d’actituds, fitxa de seguiment de l’alumne, exercicis a l’aula i les activitats on-line. Les pràctiques s’avaluaran a través del Certificat de Pràctiques i la Memòria de pràctiques.
  • Haver assistit, com a mínim, al 85% de les hores totals del curs.

ATENCIÓ A L’ALUMNAT

Els dimecres de 15h a 16h de la tarda oferim un servei d’atenció a l’alumnat a través de videotrucada.
Tots els alumnes que tinguin dubtes o vulguin algun tipus d’informació poden connectar-se per tal que els puguem resoldre directament.
Aquest és l’enllaç per accedir a l’atenció virtual dels dimecres.

FORMACIÓ A MIDA

 Si voleu que organitzem un curs a la vostra entitat o escola, ompliu la sol·licitud i ens posarem en contacte amb vosaltres!