DIRECTOR/A DE LLEURE
El Curs de director/a d’activitats d’educació en el lleure infantil i juvenil és la formació que prepara l’alumnat per intervenir en tasques de coordinació d’equips en activitats de lleure infantil i juvenil, i que el capacita per planificar, organitzar, gestionar, dinamitzar i avaluar projectes de lleure educatiu dirigits a la infància i la joventut en tots els seus aspectes, i a representar-los internament i externament assumint la creació, el control i la dinamització dels equips de monitors.
TITULACIÓ
Carnet i diploma de Director/a d’activitats en el lleure infantil i juvenil de la Direcció General de Joventut
DESTINATARIS
- Majors de 18 anys
- Monitors/es amb experiència en el món del lleure
- Persones que vulguin formar-se en la gestió i direcció d’una
- entitat de lleure
Els requisits per accedir al curs, han de ser alguns d’aquests:
- Tenir el títol de monitor/a en el lleure
- Tenir alguna d’aquestes titulacions de grau, diplomatura o llicenciatura i acreditar un mínim de 2 anys d’experiència (700 hores) en el sector de l’educació en el lleure.
- Acreditar haver cursat el mòdul 2 (MF 1867) i 3 (MF 1868) del curs de monitors/es
ESTRUCTURA FORMATIVA
El curs consta de tres mòduls dels quals dos són formatius i un de pràctiques. Els diferents mòduls fan referència als que s’estableixen en el certificat de professionalitat de Direcció i coordinació d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil.
Etapa teòrica (200h)
- 135 hores presencials distribuïdes en sessions a l’aula durant les quals es donarà la major part del curs. (Mòduls 1869 i 1870)
- 40 hores de treball on-line que complementen les classes presencials
- 25 hores de memòria teòrico-pràctica +info
Etapa pràctica (120h) +info
L’alumnat disposa d’un termini màxim de 3 anys per completar la formació, a comptar des del dia que s’inicia el curs.
MÒDULS FORMATIUS
El curs consta dels següents mòduls formatius que són els mateixos que s’estableixen en el certificat de professionalitat de Direcció i Coordinació d’activitats de lleure educatiu infantil i juvenil.
- Mòdul 1867. Processos grupals i educatius en el lleure infantil i juvenil (30h)*
- Mòdul 1868. Tècniques i recursos d’animació en activitats de lleure (60h)*
- Mòdul 1869. Planificació, organització, gestió i avaluació de projectes educatius de lleure infantil i juvenil (120h)
- Mòdul 1870. Coordinació i dinamització de l’equip de monitors de lleure (80h)
- Mòdul 0410. Mòdul de pràctiques de direcció i coordinació d’activitats de lleure (120h)
*Els mòduls 1867 i 1868 són comuns als del curs de monitors/es. De manera que es convaliden automàticament si es disposa de la titulació de monitor/a en el lleure.
AVALUACIÓ
Des de l’escola Adhara l’avaluació està pensada com un procés continu d’assoliment de competències. Considerem que un alumne està en disposició d’obtenir el títol de Director de Lleure quan demostri que reuneix les aptituds i actituds personals que comporten la seva idoneïtat per esdevenir-ne. Per aquesta condició ha de complir el següents punts:
- Haver obtingut una qualificació d’APTE en ambdues etapes del curs. La part lectiva s’avaluarà competencialment a través d’una rúbrica d’actituds, fitxa de seguiment de l’alumne, exercicis a l’aula i les activitats on-line. Les pràctiques s’avaluaran a través del Certificat de Pràctiques i la Memòria de pràctiques.
- Haver assistit, com a mínim, al 85% de les hores totals del curs.